logo1

گواهینامه ایزو 10668 چیست؟

iso 10668

گواهینامه ایزو 10668 چیست؟

گواهینامه ایزو 10668 چیست؟، ایزو 10668 چیست؟، گواهینامه ایزو 10668، استاندارد ایزو 10668، گواهینامه ISO10668، ISO10668، گواهی 10668، مدرک 10668، نحوه دریافت ایزو 10668، اخذ ایزو 10668، گواهینامه ارزش گزاری برند، مراحل دریافت ایزو 10668، ایزو 10668،اخذ ISO 10668

سوالات و موارد بالا نمونه هایی از سوالات و سرچ کاربران در رابطه با گواهینامه ایزو 10668 است که در این مطلب به صورت مختصر توضیح داده شده است. پس همراه ما باشید...

برند یا نام تجاری، واژه، علامت، لوگو، نماد و یا ترکیبی از این موارد است که سبب ایجاد تمایز میان کالاها و محصولات شرکت‌های مختلف در بازار می‌شود. اساسا برند یک داراییِ نامشهود به شمار می‌رود که توانایی سودآوریِ بالایی دارد. به‌عنوان مثال هر شرکتی با ارزش‌گذاری برند خودو عمل به گواهینامه ایزو 10668 و با مدیریتِ ویژه و استراتژیک برای گسترش دادن آن می‌تواند به همان نسبت، ارزش سهام شرکت خود را نیز افزایش دهد. اکثر برندهای معروف در دنیا با پی بردن به اهمیت و ارزش نام تجاری خود و کسب گواهینامه ایزو 10668 بود که توانستند به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های مالی و معنویِ گسترده‌ای دست یابند و تا به امروز پایدار باقی بمانند. این درحالیست که متاسفانه هنوز بسیاری از شرکت‌ها از ارزش نامشهودِ برند خود غافل‌اند.

حال سوال این است که چگونه می‌شود برند خود را ارزش‌گذاری کرد؟

قبل از سپتامبر سال 2010، استانداردی کلی برای تعیین ارزش برندها وجود نداشت و از روش‌های گوناگونی برای ارزش‌گذاری‌ها استفاده می‌شد اما از آن تاریخ، با انتشار استاندارد بین‌المللی ایزو 10668 و ارائه گواهینامه ایزو 10668، ارزیابی برندها طبق پروتکل‌های جهانی صورت گرفت. بنابراین از آن زمان به بعد شرکت‌ها با اهداف مختلفی همچون برنامه‌ریزی‌های استراتژیک، دادوستدهای قانونی، اعطای نمایندگی، پشتیبانی از دعاوی قضایی، وام و بالابردن سرمایه با فروش سهام و ... اقدام به ارزش‌گذاری برند خود کردند. در فرآیند ارزش‌گذاری و عمل به گواهینامه ایزو 10668، پایبندی به اصولی همچون شفافیت، اعتبار، قابلیت اعتماد، کفایت داده‌ها، بی‌طرفی، در نظر گرفتن پارامترهای مالی، رفتاری و قانونی جزئی از الزامات عمومی گواهینامه ایزو 10668 به شمار می‌رود.

به‌صورت کلی سه شیوه یا رویکرد برای ارزش‌گذاری برند شناخته شده است که اهداف ارزش‌گذاری، مفهوم ارزش و مشخصات برند مورد ارزش‌گذاری، تعیین‌کننده‌ی انتخاب هر یک از این رویکردها برای ارزیابی برند است:

1-    رویکرد درآمد: در این رویکرد، ارزش فعلی منافع پیش‌بینی شده‌ی برند در طول عمر مفید اقتصادی باقی مانده از آن، ارزش برند را تعیین می‌کند.

2-    رویکرد بازار: در این رویکرد مبنای ارزش‌گذاری آن است که دیگر خریداران در بازار بابت دارایی مشابه موضوع ارزش‌گذاری چه مقدار پرداخته‌اند.

3-    رویکرد هزینه: برای محاسبه‌ی ارزش برند با استفاده از این رویکرد، باید به سراغ هزینه‌هایی رفت که برای ایجاد آن برند صورت گرفته است.

گزارش‌های مربوط به هر برنددر ایزو 10668، در نهایت شامل موارد زیر خواهد بود:
-         موقعیت ارزیاب
-         هدف ارزیابی
-         شناسایی برند مورد بحث
-         دارایی‌های مرتبط با برند
-         مخاطبین
-         معیار ارزش
-         رویکردها و روش‌های مورد استفاده
-         تاریخ ارزش‌گذاری
-         تاریخ ارزش
-         نتیجه ارزش‌گذاری مادی برند
-         منابع داده مورد استفاده
-         بررسی حقوق قانونی، جنبه‌های رفتاری و تجزیه و تحلیل مالی
-         فرضیات و حساسیت‌های اساسی
-         محدودیت‌ها
در صورتی که شرکت شما موفق به کسب گواهینامه ایزو 10668 شود، می‌توانید در گزارشات و صورت‌های مالی خود، ارزش برند را درج کنید، به بورس ورود پیدا کنید، در سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به عنوان یک مزیت از آن استفاده کنید و تسهیلات بانکی دریافت کنید.
جهت مشاوره رایگان یا کسبِ اطلاعات بیشتر راجع به گواهینامه ایزو 10668 می‌توانید با مرکز رایان سرت از طریق شماره‌های 02144259582 یا 09120616580 تماس حاصل فرمایید.
  • تهران، صادقیه
  • 02144259582
  • --
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

ارسال پیغام

  ایمیل ارسال نشد !   Your email has been sent.
بالا