مزایای پیاده سازی گواهینامه IMS
مزایای پیاده سازی گواهینامه IMS
گواهینامه IMS همان سیستم مدیریت یکپارچه ای است که بطور همزمان سه استاندارد ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 را در یک سازمان پیاده سازی میکند. امروزه باگسترش وتوسعه روزافزون علم ودانش بشری ونیز همگام سازی تکنولوژی بانیازهای مردم، سازمان ها گرایش بیشتری به ایجاد یک سیستم مدیریتی پیداکرده اند. بطوری که هم بااهداف سازمانی متناسب باشد وهم بتواند نیازهای مشتریان وطرف های ذی نفع خود راپوشش دهد. از همین روسازمان معتبر وجهانی ایزو درجهت پاسخگویی به این نیاز سازمان وشرکت ها، الگویی را ایجاد نموده است که بطور همزمان استانداردهای مختلف سیستم مدیریت کیفیت، سیستم مدیریت محیط زیست و سیستم مدیریت ایمنی وبهداشت شغلی راپشتیبانی می کند وآن رادر قالب یک گواهینامه یکپارچه IMS به سازمان ها و شرکت های دریافت کننده گواهینامه IMS ، ارائه مینماید. درواقع گواهینامه IMS یا همان مدرک IMS، نتیجه موفقیت روز افزون مشتریان دراثبات منطبق نمودن تمامی سیستم های مختلف خود با الزامات استانداردهای مرجع گواهی دهنده است.
از ویژگی ها وقابلیت های منحصر به فرد مدرک IMSو یا گواهینامه IMS، میتوان به یکپارچه بودن آن و نیز وجود اشتراک های قابل توجهی در آن اشاره نمود که سازمان دریافت کننده آن میتواند بواسطه گواهینامه IMS و استانداردهای مربوط به آن، از انواع مخارج وهزینه های اضافی که ممکن است ازبخشهای مختلف آن متحمل کند جلوگیری نماید. ازجمله هزینه های یاد شده میتوان به تمامی مخارج مربوط به هزینه های ستادی، مستند سازی، ممیزی داخلی و صدور گواهینامه IMS ونیز مراقبتی های سالیانه، دستمزد مشاوره وهمچنین طراحی واستقرار سیستم اشاره نمود. حال سؤال اینجاست که پیاده سازی گواهینامه IMS چه مزیت هایی را میتواند برای سازمان دربرداشته باشد؟
مزایای پیاده سازی گواهینامه IMS چیست؟
استقرار و پیاده سازی گواهینامه IMS یا همان سیستم مدیریت یکپارچه، مزایای متعددی را برای یک سازمان در پی دارد. به واقع تمامی این مزیت ها، شامل مزایای سیستم های مدیریت کیفیت ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 را در برمی گیرد. برخی ازآنها عبارت انداز:
·کاهش زمان پیاده سازی وسرعت بخشیدن درآمادگی سیستم درجهت ممیزی وصدور گواهینامه IMS
·کاهش هزینه های پیاده سازی، ممیزی ونگهداری سیستم
·به وجود آوردن یکنواختی درتمامی فعالیت زیر سیستم های مورد نیاز
·کاهش دوباره کاریها درسازمان
·به حداقل رساندن هزینه ها وقیمت های تمام شده
·بهبود بخشیدن به فرایند ها
·طراحی بهتر خدمات
·بهبود درروحیه کارکنان
·کنترل مناسب مستندات
·افزایش سطح کیفیت محصولات
·افزایش اعتماد مشتریان
·بهبود شهرت دربازار کار
·افزایش سهم قابل توجه دربازار
·افزایش سودآوری
·شفاف تر شدن مزیتهای رقابتی و...